Long time no see

..eller hur man nu säger.
Det har hänt alldeles för mycket den senaste tiden, har inte ens haft en tanke på att jag har en blogg att underhålla.


Först några uppdateringar sen förra inlägget;

Ceylon har numera tappat alla sina "valptänder", första tänderna lossnade  faktiskt redan dagen efter veterinärbesöket.. ehhehehehe...

Grims röntgenresultat har fortfarande inte kommit, så jag väntar otåligt på posten varje dag i hopp om ett kuvert från SKK >_<
Men det har äntligen börjat bli bättre med hans haltande! :D Vi är fortfarande väldigt försiktiga; smörjer noga in hans tassar varje dag med en jättebra tassalva från Reginas Zoohörna, Rapsodog heter den och upptas av tassarna jättefort = inget kladd = underbart :D
Men eftersom att Grims tassar både är torra OCH frostskadade (min stackars pojke <3) så smörjer vi även in med försvarets hudsalva (men det blir sjukt dyrt i längden) och nu testar vi även med Idominsalva.

Idominsalvan ska även Ceylons anus smörjas in med varje dag nu eftersom att antibiotikakuren inte fick "hålet" att dra igen sig. Så det blir upp till oss att smörja med bra, mjukgörande krämer som är feta och helst lite antibakteriella eller skyddande.


Annie har fått sig ett bad och är äntligen en vit storpudel igen ^^ Tove har även klickertränat en hel del med Annie, och ta mig i brasan, hunden verkar faktiskt lära sig :D Kul tycker iaf både halvmatte och hund att det är.
Och ytterligare ett plus är att hon blivit mycket tystare och lugnare inomhus. Tack Tove för att du stimulerar pudelskrället <3


Även har vi hunnit med att flytta 315l akvariumet, med allt som hör till. Jävligt jobbigt men nu är det gjort iaf ^^
allt är ommöblerat, växterna utplacerade och den dekorativa luftpumpen är installerad.
Vattenbalansen råkade dock bli rubbad så vi har råkat ut för några dödsfall :( Albinoancistrusarna, en bilbuk och en liten svart scalar. Förra veckan råkade jag även glömma att lägga på ena akvarieglaset så vår vår ena väderål  hoppade tyvärr ut under natten och dog :(  Till Ceylons stora förtjusning måste dock tilläggas..

Men förtrösta icke!

För vi har faktiskt fått yngel i akvariumet också! Jättemånga JÄTTESÖTA ancistrusbäbisar <3
Eftersom att mina sparpengar för att kunna köpa en bra kamera gick åt till alla veterinärkostnader så lägger jag här upp en bild jag hittat på internet. Men såhär ser de små liven ut <3





SÖTA VA?!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0