Senaste nytt från Apkojan

Idag har vi på riktigt installerat de senast inköpta växterna från Reginas Zoohörna i vårat akvarium , så nu är det verkligen jättefint :)
Våran kräfta (Lilla Anus) var väldigt upprörd när hans älskade koja flyttades en bit bort, men nu verkar han ha kommit över den tillsynes traumatiska upplevelsen, haha.

Även så har Hanna (en av min allra bästa vänner) hälsat på med sin bäbis. Bra träning för hundarna. Annie var rätt dissig men Grim försökte verkligen vara sitt allra försiktigaste jag (samtidigt som han darrade av lycka...). Det räckte dock inte, utan lilla Daisy (bäbisen) skrek i högan sky när hon fick en blöt mule upptryckt i ansiktet. Grim blev så chockad/ledsen/rädd att han SLÄNGDE sig på rygg med öronen bakåt och en blick som verkligen tycktes skrika;
- FÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!!! Jag menade verkligen inget illa *gråter floder*
Ceylon visste inte riktigt hur hon skulle hantera situationen. Å ena sidan så var ju den där bäbisen rätt rolig att leka med, å andra sidan var det lite läskigt att aldrig riktigt veta när bäbisen plötsligt skulle slå en leksak i huvudet på henne :P

Tove kom även på den finfina idén att binda fast en kattleksak i Grims svans så att han kunde leka med Ceylon (så att Tove kunde sitta vid datorn..). Grim är fan för snäll för sitt eget bästa. Han tillåter att kattfan gör ALLT. Hon dricker ur hans vattenskål, hon får stoppa ner huvudet i hans matskål när han äter, ja hon får till och med leka obehagligt hårdhänt med hans svans! det enda han gör är att titta kärleksfullt på det lilla svanslösa odjuret :S
Helt otroligt.



Förra veckan köpte vi två Väderålar på Zoohörnan och det sägs att dom ska kunna bli riktigt tama, så jag beslöt mig för att handmata våra fiskar, som ett litet experiment :)
Det gick faktiskt himla bra!





Det var sjukt roligt när sugfisken sög på min hand ^^




Sedan så fick faktisk Lilla Anus ta den matbit som fanns kvar:





Peace & Love in the night! Nu ska jag krypa ner under täcket med min Tove <3
När jag fått min Canon eos 500D så ska jag ta massa fina bilder på alla i apfamiljen ^^

// Josephine

Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA!! Jag gillar att du är så sjukt smidig med dina kommentarer Josefin ;P Hahah!!

2011-01-09 @ 21:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0