Hårda tider i apkojan

Nu händer det saker som inte med säkerhet är så trevliga ó_Ò
Igår var det tre timmars veterinärbesök för Grim och Ceylon. Grim skulle röntga armbåhar och höftleder, Ceylon skulle kolla varför hon hade dubbla huggtänder men det slutade med sövning och tömda analsäckar + vaccination.
Annie slapp all skit just då men ska typ ultraljuda sig om en vecka eller så eftersom att hon och Grim råkade hamna tillsammans under hennes senaste löp... Freaky.

Kl. 07.30 vandrade jag, Tove, Grim och Ceylon iväg i -21gradig kyla för att by foot ta oss till veterinärstationen, 20min senare var vi framme. Vi sattes i det lilla väntrummet utanför röntgen och grim fick en sövande spruta som han inte märkte eftersom att han var alldeles för upptagen med att vara överlycklig över att få hälsa på en ny människa. Typ 10min senare var han en 44 kilos sovande Cane Corso som bogserades upp på röntgenbordet.
Jag var för svag för att hålla hans bakben och veterinären gruffade lite om att "om han inte haft så mycket muskler" men tog sedan på sig blyskynket och höll Grim istället för mig :P Tove höll hans framben och efter några plåtningar så var veterinären nöjd och vi bytte position för att röntga armbågar. Under detta äventyr satt Ceylon i en ryggsäck (det är inte så hemskt som det låter) och jamade upprört.
När allt var klart kom en annan veterinär in och vi tittade lite på Grims höftledsbilder och konstaterade att hans vänstra höft (den som han haft ont i) inte såg lika bra ut som den högra, så nu kommer två veckors nervöst väntande på resultatet.
Sen fick Grim sin uppvakningsspruta och lite senare började han vifta på svansen (kul att det första livstecknet är en viftande svans, min gullpojke) men när han konstaterat att jag satt bredvid honom var det som att han tyckte att han kunde passa på att sova av sig ruset på direkten och somnade om. 20min senare var vi tvungna att rassla med hans koppel för att på så vis få honom att kliva av britsen.

Så var det Ceylons tur. Vi placerades i ett undersökningsrum och fick vänta ännu mer. Grim passade på att somna om, igen.  När veterinären kom kollade hon på Ceylons tänder och sa att vi bara skulle låta dom vara och se om dom lossnade av sig själva om ett tag. Jag har ju ingen koll alls när det gäller katter, så jag trodde att hon tappat alla andra tänder redan, men så var inte fallet. Iaf så bad vi veterinären kolla på hennes anus också eftersom att det fortfarande inte riktigt ser ut som man tycker att det borde. Ceylon var arg och jag råkade leka låtsasveterinär och säga att det nog vara analsäckarna, haha. Så veterinären sövde Ceylon för att testa tömma analsäckar ^^ Det var mycket spännande att se en katt somna, hon vinglade och spydde för att sedan somna i spyan. Nice. Sen fick Ceylon ett finger i baken och jag var väldigt glad för hennes skull att hon var sövd.
När klockan var runt 10.30 tog vi våra två vingliga djur och begav oss hemåt och väl innanför dörren däckade båda två. Eller alla fyra rättare sagt... 2500kronor fattigare än när vi vaknat på morgonen.

Det visade sig iaf vara så att analsäckarna faktiskt inte var som dom skulle, så nu är dom tömda och spolade, och idag tappade Ceylon ena hörntanden och två kindtänder. Grim följde med mig till Zoohörnan imorse och låtsades att han var älskad och avgudad av alla. När vi kom hem igen gick jag och Tove iväg och tittade på en 2a som vi fått erbjudande om, men den var inte så attraktiv IRL och hade inte heller badkar :(
För tillfället är det lugnt och tandlöst i familjen, det ska vi fira med tacos och skräckfilm ^^ Imorgon kanske Annie ska badas. Och akvariepumparna rengöras och de nya växterna planteras. Och alla blommor borde nog vattnas och jag ska plantera lite frön.

Vi har förresten återupptäckt Marilyn Manson, och Ceylon spinner belåtet. Hon är helt klart en speciell katt <3
//Josephine





Slagna hjältar




Glada apor (eller penntroll som Leo så fint liknade oss vid)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0