Fiskar ftw!

Jag har äntiligen fått mina älskade silverhajar och jag fick två stycken till och med!
fastän de blir 25 cm långa hehehe!
Jag måste då säga att de ger en charm i akvariet när de glider omkring och ser förvånade ut.

Vi har även fixat ihop ett stim av neontetror och roliga "flygfiskar" som simmar vid ytan hela tiden..
de ser ut som fiskar som blivit ihopklämda i böcker och de påminner onekligen mycket om de flygande nycklarna i första Harry Potterfilmen. Trevligt trevligt.

Senaste nytt annars är ju att våran stora stackars kräfta Räksås har blivit mystiskt mördad av våran katt Ceylon. Så nu är det upp till kamp att Lilla Anus ska bli stor och föröka sig, men har har bytt skal och gömmer sig i en växt och verkar må toppen bredvid våran nya äppelsnäcka.
Ja, Josephine räddade en deprimerad äppelsnäcka från affären eftersom den säkert saknade sin vän som vi köpt för några veckor sedan.. men nu är den lycklig och rör på sig hela tiden!
Rör på sig gör också vår gamla äppelsnäcka och våra ålar Hålen och..ja den nya.. nu när pappa cyklid har fått flytta!
Säkert är det en och en annan lyckligare fisk efter att Räksås gick bort också, sorgligt men sant.
Nästa odjur att ta tag i är typ de där förbaskade tetrorna som muckar hela förbannade tiden..
och en chokladmal ska ges bort.. sen borde alla fiskar mer eller mindre trivas asbra!

Scalarerna (Thåström, Usama, Borat och Scarface) svävar omkring i vattnet som en enda böghög och välkomnar alla nya fiskar.
Åh, mina älskade scalarer.

Jag tror att neontetrorna får heta nåt samlingsnamn.. som flygfiskarna får heta Pink Ladies.
Men.. vad ska man döpa mina två silverhajar till?

/Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0